Iespaidīgākais studiju festivāls L-Universs skolēniem, skolotājiem un vecākiem – jau 2024. gada februārī! Latvijas Universitāte (LU) divu dienu garumā piedāvās ikvienam interesentam izzināt studiju iespējas, iepazīt LU Akadēmisko centru un iejusties studentu lomā, piedaloties dažādās studiju aktivitātēs. Piedzīvo L-Universs festivālu 2024. gada 23.–24. februārī, abas dienas no plkst. 9.00–18.00. Kur? LU Akadēmiskā centra Zinātņu mājā, Jelgavas ielā 3, Rīgā.

Izjūti LU daudzveidību – izzini dabaszinātnes, iepazīsti sociālās zinātnes, pārbaudi savas zināšanas humanitārajās zinātnēs un mākslā, pilnveido sevi medicīnas un veselības zinātnēs!  

Skolotāj! Rezervē savu vietu skolotāju lounge jau tagad!

 

Programma tiek papildināta.

Programma

 

Radio NABA

Laiks Aktivitātes nosaukums, apraksts
23.02, 24.02.     

Radio NABA meistarklase “Pagriez vinila pasauli!
LU Radio NABA mūzikas instruktoru / Dj priekšnesumos un meistarklasēs “Pagriez vinila pasauli!” piedalīsies Dj SairaM, DJ Fee.nix-z, Dj 2B, Dj vibe55 u. c. Apmeklētāji varēs arī iepazīties ar vienu no lielākajām universitāšu radio programmām Eiropā – Radio NABA / 50 regulāri raidījumi un raidieraksti, 100 instruktori un Dj. 
1. stāvs, gaitenis

 

Kultūras centrs

Laiks Aktivitātes nosaukums, apraksts
23.02, 24.02.    

Uzzini vairāk par ārpusstudiju aktivitātēm kultūras jomā
Latvijas Universitātes Kultūras centra informatīvajā stendā būs iespēja vairāk uzzināt par ārpusstudiju kultūras aktivitātēm – iepazīties ar 21 amatiermākslas kolektīva radošo darbību, uzzināt vairāk par jauno dalībnieku uzņemšanu, satikties ar kolektīvu pārstāvjiem un "izmēģināt amatiermākslu uz vietas".
1. stāvs, gaitenis

   


Karjeras centrs

Laiks  Aktivitātes nosaukums, apraksts
23.02, 24.02. 

LU Karjeras centrs topošajiem studentiem
Festivāla laikā piedāvāsim informāciju par pieejamajiem LU Karjeras centra pakalpojumiem un ar asociatīvo kāršu palīdzību rosināsim definēt savu ideālo karjeru un kā šo informāciju pielietot karjeras/studiju programmas izvēlē.
Kā arī sniegsim vadlīnijas, kā domāt par savu karjeru un pēc kādiem faktoriem vadīties, lai izvēlētos karjeru.
1. stāvs, 103. telpa

 

LU Muzejs

Laiks  Aktivitātes nosaukums, apraksts
23.02, 24.02.  Zem Lupas
Iespēja iepazīties ar LU Muzeju “muzeja pilsētiņā” un apskatīt krājuma priekšmetus no visām kolekcijām.
Spēle “Zem lupas” ļaus iejusties pētnieka lomā – ar lupas palīdzību jāatpazīst LU Muzeja priekšmeti un jāpiešķir tiem attiecīgā kolekcija.
1. stāvs, 104. telpa
 

Sporta centrs

Laiks  Aktivitātes nosaukums, apraksts
23.02, 24.02. Satiec LU sportistus!
Satiec sportistu un uzzini, kā studijas apvienot ar sportu! Konkurss – esi precīzs un laimē biļetes uz basketbola spēli.
1. stāvs, 105. un 106. telpa
 

LU Uzņemšana

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02.

Informācija par uzņemšanu
Informācijas sniegšana interesentiem par uzņemšanas noteikumiem un uzņemšanas procesu. 
2. stāvs, gaitenis

 

Mobilitāte 

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02.

Uzzini par mobilitātes iespējām LU!
Mobilitātes nodaļa iepazīstinās ar mobilitātes iespējām ārvalstīs – studijām, praksi, īstermiņa mobilitātēm, FORTHEM aliansi un citām iespējām iesaistīties starptautiskās aktivitātēs.
2. stāvs, gaitenis

 

LU reģionālās filiāles

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02.

Iepazīsti LU reģionālās filiāles!
Uzzini, kāpēc studentiem patīk studēt Latvijas Universitātes reģionālajās filiālēs: Bauskā, Cēsīs, Jēkabpilī, Kuldīgā, Madonā un Tukumā!
Piedalies konkursā ar balvām "Iepazīsti LU filiāļu pilsētas"!
2. stāvs, gaitenis

 

LU mūžiglītība

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02.        Mūžizglītības iespējas LU pedagogiem un ikvienam interesentam!
LU ir ļoti plašs un daudzveidīgs mūžizglītības piedāvājums kultūras, personības pilnveides, uzņemējdarbības, tehnoloģiju, valodu, veselības, sporta, darba aizsardzības un īpaši pedagoģijas jomā. Pedagogiem piedāvājam pilnveidot pedagoģiskās prasmes sava priekšmeta pasniegšanā, kā arī iegūt tiesības pasniegt jaunus mācību priekšmetus
2. stāvs, gaitenis
 

Biznesa inkubators

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02.

Uzzini, kā uzsākt savu biznesu un sākt pelnīt jau studiju laikā!
LU Biznesa inkubatora komanda iepazīstinās interesentus ar piedāvātajām programmām un atbalstu, ko sniedz inkubators biznesa uzsākšanā un attīstīšanā. Būs iespēja apskatīt inkubatorā radītos produktus.
2. stāvs, gaitenis

 

LU Inovāciju centrs

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02. LU Inovāciju centrs piedāvās interesentiem izmēģināt mācību kursā “Civilā aizsardzība” integrēto “Minecraft” simulāciju, ļaus iepazīties un sarunāties ar virtuālo asistenti Digni un dos iespēju pārbaudīt savas prasmes ar digitālo kompetenču rīku.
2. stāvs, gaitenis
 

LU Sagatavošanās kursi 

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02.

Sagatavošanas kursi centralizētajiem eksāmeniem visa gada garumā!
Informācija par centralizēto eksāmenu kārtošanas iespējām vidusskolu/tehnikumu absolventiem –  tiem, kas ieguvuši vidējo/profesionālo, vidējo izglītību. Par sagatavošanas kursiem, to veidiem (8 mēnešu vai 4 mēnešu, vakara) un formu (klātiene, attālināti, LU MS Teams platformā) interesentus informēs PMC direktore Sarmīte Miltiņa.
2. stāvs, gaitenis

 

LU Bibliotēka

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02. Iepazīsti LU Bibliotēku!
Interaktīvi uzdevumi, kuros interesenti varēs uzzināt faktus par LU Bibliotēku, tās piedāvātajiem pakalpojumiem vidusskolēniem un jaunajiem studentiem, kā arī iepazīties ar interesantiem bibliotēkas krājuma retumiem.
2. stāvs, LU Bibliotēkas zona
 

"Swedbank" AS

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02.

Swedbank stendā būs iespēja izspēlēt online spēli un saldumu pavadībā parunāt par tev aktuālajām naudas lietām.

Un, ja tev jau ir 16 gadi, nāc pieteikties savai Swedbank ISIC kartei.

 

LU Dienesta viesnīcas

LU Studentu padome

LU Fonds

eParaksts

Piektdiena, 23. februāris

9.00–10.00 Sākam! 
10.00–10.30 Kā kļūt par studentu? – informācija par uzņemšanas noteikumiem studijām LU
10.30–11.00 Kas tev jāzina par centralizētajiem eksāmeniem?
11.00–11.30 LU palīdzēs attīstīt tavus talantus! – informācija par ārpusstudiju iespējām LU
11.30–12.00 Kļūsti par veiksmīgu LU stipendiātu! – informācija par stipendijām LU
12.00–13.45 LU Skolu balvas pasniegšanas ceremonija un viktorīna skolām
13.50–14.00 Dzied LU jauktais koris "Aura"
14.10–15.00 Koncerts – RAUM
15.00–15.30 Mūzika, informācija, viktorīna
15.30–16.00 eParaksts jauniešiem – kā to iegūt, kā izmantot
16.00–16.30 Mūzika, informācija, viktorīna
16.30–16.40 Dejo LU TDA "Dancis"
16.40–18.00 Mūzika, informācija, viktorīna
18.00 Tiekamies rīt!
 

Sestdiena, 24. februāris

9.00–10.00 Sākam! 
10.00–10.30 Kā kļūt par studentu? – informācija par uzņemšanas noteikumiem studijām LU
10.30–11.00 Kas tev jāzina par centralizētajiem eksāmeniem?
11.00–11.30 LU palīdzēs attīstīt tavus talantus! – informācija par ārpusstudiju iespējām LU
11.30–12.00 Kļūsti par LU stipendiātu!
12.00–13.00 Mūzika, informācija
13.00–13.20 Dzied LU vokālais ansamblis "Dancis"
13.20­–14.00 Mūzika, informācija
14.00–15.00 Koncerts – Patrisha
15.00–16.30 Mūzika, informācija, viktorīna
16.30–16.50 Spēlē LU Pūtēju orķestris
16.50–18.00 Mūzika, informācija, viktorīna
18.00 Tiekamies jau rudenī! 

Vēsture un filozofija

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02.

Erudīcijas spēle: Roma, Viduslaiki, Mežonīgie rietumi
Atklāj, kurai pasaulei Tu piederi! 
3. stāvs, gaitenis / 317. telpa

23.02., 24.02. Literatūra kā vēstures avots
Raudzīsim kā labi zināmi teksti un popkultūras tēli sevī slēpj sava laikmeta garu un autora nolūkus. Iespēja izmēģināt roku teksta analīzē un interpretācijā.
3. stāvs, gaitenis / 317. telpa
23.02., 24.02. Spēle “Kad tas bija?”
Spēle piedāvās apmeklētājiem uz laika līnijas sakārtot īpašus, mazāk zināmus, Latvijas un pasaules vēstures notikumus pareizā hronoloģiskā secībā. Tā kā lielākā daļa no piedāvātajiem notikumiem daudziem būs pavisam jauni, tā būs iespēja ne tikai pielietot atjautību, cenšoties no konteksta (vai vēsturniekiem!) “izvilkt” kādus noderīgus pavedienus, bet arī uzzināt ko jaunu.
3. stāvs, gaitenis / 317. telpa
23.02., 24.02. Filozofu bibliotēka
Piedāvāsim apmeklētājiem iepazīties ar dažādu filozofu, tai skaitā LU mācībspēku, darbiem – šķirstīt grāmatas, pētīt interesantākos citātus, apspriest tos ar filozofijas studentiem. Aktivitātes mērķis ir skaidrot filozofisku tekstu nozīmi, vērtību un pat noderību ikvienam cilvēkam. 
3. stāvs, gaitenis / 317. telpa
23.02., 24.02. “Tev ir divi krēsli”
– “Kuru draugam, kuru sev?” Festivāla laikā prezentēsim vairākas filozofiskas problēmas ar vairākiem risinājumiem (piemēram, t. s. “trolley problem”), teicienus un slavenus filozofu citātus. Apmeklētāju uzdevums būs izvēlēties – piekrītu vai nepiekrītu, darīšu tā vai citādi u. tml., atzīmējoties uz īpašas “divu krēslu” tāfeles. Lēmumu pieņemšanā būs iespēja konsultēties ar topošajiem vēsturniekiem un filosofiem.
3. stāvs, gaitenis / 317. telpa
24.02. plkst. 13.00–17.00 Jautājumi par tehniku
Attēlu interpretēšanas un analizēšanas darbnīca atvērtas sarunas formātā. Dalībnieki būs aicināti izteikt savas domas par vizuāliem materiāliem, kuros notverts kaut kas saistīts ar tehnoloģijām visplašākajā nozīmē. Sarunās ar klātesošajiem filozofiem, vēsturniekiem un citiem viesiem uzvirmos jautājumi par ētiku, sabiedrības transformācijām, zināšanu dabu, ikdienas paradumiem, kā arī neskaitāmiem citiem veidiem, kā tehnoloģijas pastāv mūsu visu dzīvēs un ir pastāvējušas arī senāk.
3. stāvs, gaitenis / 317. telpa
 

Valoda, literatūra, kultūra

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02. Dodies ceļojumā valodu pasaulē!
Abas dienas – piektdien un sestdien – kopā ar studentiem un mācībspēkiem būs iespēja interaktīvi darboties, iepazīstot valodas, kuras var studēt LU, un uzzināt visu par un ap valodu un kultūru studijām.
3. stāvs, 301. telpa
23.02., 24.02. KLASISKĀS VALODAS: odiseja Eiropas senākajās valodās un tekstos. Grieķu (sengrieķu un jaungrieķu) un latīņu valoda
Noskaidrosim un savāksim dažādas klasisko valodu (grieķu un latīņu) pērles. Ieraudzīsim piemērus tam, kā klasisko valodu mantojums dzīvo šodien (kā veidojas tādi vārdi kā dinozaurs, demokrātija, akrobāts, termometrs un daudzi citi).
Ielūkosimies grieķu valodas alfabētā. Iepazīsim grieķu valodas (gan sengrieķu, gan jaungrieķu) vārdus, to skanējumu. Darbosimies ar aizraujošiem antīkās mitoloģijas aspektiem (zini, mini, noskaidro).
3. stāvs, 301. telpa
 
23.02., 24.02. ROMĀŅU VALODAS: ceļojums Francijas, Itālijas, Spānijas un Meksikas kultūru un valodu daudzveidībā
Kopā izzināsim romāņu valodu ģeogrāfiju, to līdzību un atšķirības, atklāsim komunikācijas specifiku un žestu valodas nozīmi romāņu valodu kontekstā. Viktorīnā un spēlēs pārbaudīsim zināšanas par Francijas, Itālijas, Spānijas un Meksikas literatūru, kino, mūziku un gastronomijas daudzveidību.
3. stāvs, 301. telpa
23.02., 24.02. SOMUGRU VALODAS: tepat blakus, bet tik dažādi (somu, igauņu, lībiešu valoda)
Vai zini, kuras ir somugru valodas? Mēģināsim atpazīt un atšķirt igauņu, somu un lībiešu valodas vārdus ar vienādu nozīmi. Interaktīvās spēlēs noskaidrosim, cik līdzīga vai atšķirīga ir Igaunija un Somija.
3. stāvs, 301. telpa
23.02., 24.02. SLĀVU VALODAS: iepazīsim poļu un čehu valodu
Dodies slāvu valodu ceļojumā! Iepazīsti poļu un čehu valodu praktiskās valodu spēlēs. Piedalies viktorīnā – iepazīsti pasaulslavenu daiļdarbu tulkojumus slāvu valodās.
3. stāvs, 301. telpa
 

VĀCU VALODA: viena valoda, dažādas valstis – ceļojums no Lībekas caur Vīni līdz Cīrihei
Risini atjautības uzdevumus un iepazīsti vāciski runājošās valstis.
3. stāvs, 301. telpa

23.02., 24.02. BALTU VALODAS: “Baltu, manu tēvu, zeme, / Baltu mana valodiņa” – ceļojums pa senajām un mūsdienu baltu zemēm
Kopā ar LU Latviešu valodas institūtu ielūkosimies Latvijas izlokšņu daudzveidībā. Papētīsim, cik līdzīgas vai atšķirīgas ir dažādās baltu valodas. Eksperimentēsim ar seniem un moderniem tekstiem.
3. stāvs, 301. telpa
23.02., 24.02.

ĀZIJAS VALODAS: ceļojums uz Tuvajiem un Tālajiem Austrumiem
Dodies ceļojumā uz Tuvajiem un Tālajiem Austrumiem! Kopā ar Āzijas studiju studentiem izzināsi Āzijas valodu (ķīniešu, korejiešu, japāņu, arābu) rakstību, izrunu un kultūru un piedalies viktorīnā.
3. stāvs, 301. telpa

23.02., 24.02. ANGĻU UN SKANDINĀVU VALODAS: ceļojums laikā starp anglofonā reģiona (Lielbritānijas, ASV, Kanādas) un zviedru zemēm
Pārbaudi savas angļu valodas zināšanas dažādās spēlēs un atjautības uzdevumos. Pārliecinies par angļu valodas nozīmi uzņēmējdarbībā. Piedalies angļu un amerikāņu literatūras zibensturnīrā. Iepazīsti zviedru valodu spēlēs.
3. stāvs, 301. telpa

23.02., 24.02.
no plkst.
10.00–13.00

TULKOŠANA
Iespēja piedalīties aktivitātēs, lai noskaidrotu savas zināšanas par viltusdraugiem (galvenokārt angļu-latviešu valodu kombinācijā), kā arī pārbaudīt mašīntulkošanas esošās iespējas un tulkojuma atbilstību oriģinālidejai.
3. stāvs, 301. telpa
 

Teoloģija un reliģijpētniecība

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02. Cik labi pazīsti dažādas pasaules reliģijas?
Pārbaudi savas zināšanas par dažādām pasaules reliģijām caur izzinošu spēli - savieno terminus ar atbilstošajām reliģijām!
3. stāvs, gaitenis
23.02., 24.02. Uzraksti savu vārdu senebreju un sengrieķu valodās!
Šī būs lieliska iespēja interesentiem ielūkoties senajā pasaulē, iepazīties ar abu šo valodu alfabētiem un iemēģināt roku uzrakstīt savu vārdu ar sengrieķu vai senebreju burtiem.
3. stāvs, gaitenis
 

 

Medicīna un veselības aprūpe

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts

23.02. plkst. 10.00–10.30; 11.30–12.00; 16.00–16.30;
24.02. plkst. 10.00–10.30; 12.30–13.00; 13.30–14.00

Anatomijas laboratorija
Iepazīsti cilvēka kaulu un muskuļu sistēmu kopā ar ārstniecības un zobārstniecības studentiem!
4. stāvs

23.02. un 24.02.
plkst. 12.00–12.30; 
13.00–13.30;
15.00–15.30                  

Zāļu formu tehnoloģiju laboratorija
Mēģini pats pagatavot zāles farmācijas docētāju vadībā!
4. stāvs
23.02. plkst. 13.30–14.00;
24.02. plkst. 10.30–11.00;
11.30–12.00; 16.00–16.30
Simulāciju laboratorija
Uzzini, kādas pacienta aprūpes prasmes apgūst māszinību studenti!
4. stāvs

23.02. un 24.02.
plkst. 11.00–11.30; 15.30–16.00;
16.30–17.00

Radiogrāfers staru terapijā
Iepazīsties ar pacientu imobilizācijas līdzekli staru terapijā – termoplastisko masku un praktiski izmēģini tās uzlikšanu manekenam.
4. stāvs
 

LU P. Stradiņa medicīnas koledža

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02.
plkst. 9.00–16.00                   
Nāc un uzzini, kā kļūt par ārstniecības personu 2. vai 3. studiju gadu laikā!
Iepazīsti ārsta palīga / feldšera, skaistumkopšanas speciālista (kosmetoloģijā), biomedicīnas laboranta, radiologa asistenta un podologa profesiju. Koledžas studenti kopā ar docētājiem aicinās piedalīties dažādās aktivitātēs, sniegs informāciju par studiju procesu un profesionālās karjeras veidošanas iespējām veselības aprūpes nozarē.
4. stāvs
 

LU Rīgas 1. medicīnas koledža

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02.  Izzini medicīnu! Darbojies praktiski un izmēģini spēkus no pirmās palīdzības sniegšanas līdz pat zoba anatomiskās formas modelēšanai!
Festivāla laikā būs iespēja iegūt informāciju par LU Rīgas 1. medicīnas koledžā apgūstamajām profesijām: ārsta palīgs, farmaceita asistents, zobu tehniķis, zobārsta asistents, māsas palīgs, aprūpētājs, arī vecmāte.
4. stāvs
 

LU Rīgas Medicīnas koledža

23.02., 24.02.            Iepazīšanās ar koledžas programmām, tikšanās ar programmu pārstāvjiem, demonstrējumi
“Masāžas un hidroterapijas” zonā
uzzināsi visu par masiera profesiju, studijām un iespējām darba tirgū. Uzzini, kas ir zemūdens masāža. Izbaudi relaksējošu plecu un apkakles zonas masāžu.
Studiju pieredzē dalīsies studenti un mācībspēki.
Studiju programmas “Ārstniecība” zonā būs iespēja sniegt pirmo palīdzību un “iemēģināt” endotraheālo intubāciju. Uzzini par studijām un iespējām darba tirgū! Pieredzē dalīsies studenti un varēsi uzdot jautājumus programmas vadītājai.
4. stāvs
 

 

Bizness un ekonomika

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02. Studentu sagatavotas aktivitātes un konkursi
Nāc piedalies aktivitātēs un iegūsti balvas!
5. stāvs, gaitenis

23.02., 24.02.
plkst. 9.00–17.00

Sarunas un pieredzes stāsti, tiekoties ar studentiem, mācībspēkiem un absolventiem
Skolēniem, viņu vecākiem un arī skolotājiem būs iespēja satikt mācībspēkus, studentus un absolventus, lai uzzinātu vairāk par studijām, kas saskaņā ar darbadevēju aptauju piedāvā Latvijā labāko biznesa izglītību.
5. stāvs, gaitenis
23.02., 24.02. Individuālas konsultācijas ar pasniedzējiem
Iespēja individuāli apspriest studiju iespējas un pieredzi ar studiju programmu direktoriem un pasniedzējiem.
 
 

Jurisprudence

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02. Jurists vai izmeklētājs?
Vai vēlies kļūt par juristu? Vai varbūt Tavs sapnis ir kļūt par izmeklētāju? Nāc un satiec LU Juridiskās fakultātes studentus un sarunās uzzini visu par studijām. Noskaidro, ko apgūst jaunās studiju programmas “Pirmstiesas izmeklēšana” (Iekšējās drošības akadēmija) studenti; kā studijām sagatavoties iesaka programmas “Tiesību zinātne” studenti; kādi studējot ir lielākie izaicinājumi; kādas būs darba iespējas pēc absolvēšanas.
5. stāvs, gaitenis

 

Komunikācija, informācijas pārvaldība, sociālais darbs, antropoloģija

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts

23.02.
plkst. 10.00

Noklausies iedvesmas stāstu par sociālo darbu!
Noklausies studiju prorammas ''Sociālais darbs'' studentes Kristiānas Ziņģes un nodaļas mācībspēku iedvesmas stāstu par sociālo darbu un pārliecinies, ka par sabiedrības sociālo labklājību sen vairs neliecina tikai materiālo bagātību radīšana un uzkrāšana. Labklājības priekšnosacījumi ir katra cilvēka iespējas nodrošināt sev kvalitatīvu izglītību, veselības aprūpi, drošību, personisko brīvību un darba iespējas. Brīžos, kad kādu no šiem nosacījumiem nav iespējams realizēt, iesaistās sociālais darbinieks, lai palīdzētu cilvēkiem noteikt, mazināt un risināt šīs problēmas un veidot labāku dzīvi nākotnē. Noklausies iedvesmas stāstu par to, kāpēc sociālais darbs ir nozīmīgs, un varbūt tieši tu sapratīsi, ka sociālais darbs ir tava nākotnes profesija.
5. stāvs, gaitenis

23.02., 24.02.

 

Iejūties komunikācijas un informācijas pārvaldības studenta lomā, izspēlējot spēli ''Atšķir īsto no mākslīgā''!
Mākslīgo intelektu mēdz dēvēt par nākamo tehnoloģijas pakāpi, kura ir tik strauji attīstījusies, ka retu reizi vairs varam pateikt to, vai tas, ko redzam ir īsts vai mākslīgs. Šī spēle mudinās izmēģināt savus spēkus mākslīgā intelekta atpazīšanā.
5. stāvs, gaitenis
23.02., 24.02.

Izpildi krustvārdu mīklu ''Cik daudz tu zini par komunikācijas zinātnes un informācijas pārvaldības nozarēm?''
Krustvārdu mīkla par komunikācijas zinātnes un informācijas pārvaldības nozarēm ļaus ikvienam topošajam studentam pārbaudīt savas zināšanas par šīm nozarēm. Un tā būs iespēja uzzināt, vai esi īstens sociālo zinātņu eksperts.
5. stāvs, gaitenis

23.02., 24.02.

Iejūties Studējošo pašpārvaldes biedru amatos, izspēlējot spēli ''Vai vari sarīkot pasākumu 7 minūtēs?''
Iejūties Studējošo pašpārvaldes biedru amatos un mēģini noorganizēt pasākumu 7 minūšu laikā. Šī aktivitāte ļaus tev ielūkoties pašpārvaldes ikdienā, uzzināt vairāk par tās struktūru un to, kā studenti spēj efektīvi noorganizēt lieliskus pasākumus.
5. stāvs, gaitenis

23.02., 24.02.

Kļūsti par dalībnieku sociologu pētījumā, lai uzzinātu vairāk, ko nozīmē būt socioloģijas pētniekam/pētniecei.
Dalies ar savu viedokli par pasākumā redzēto un dzirdēto, tādā veidā piedaloties sociologu pētījumā. Dalība mazajā pētījumā ļaus saprast daudz labāk, ko nozīmē būt socioloģijas pētniekam/pētniecei.
5. stāvs, gaitenis

23.02.
plkst. 15.20 un 24.02.
plkst. 10.00
Iepazīsti, kas ir antropoloģija!
Antropoloģijas studentu vieslekcija ļaus skolēniem uzzināt vairāk par to, kas ir antropoloģija, ko tā pēta un ko nozīmē būt antropoloģijas pētniekam.
5. stāvs, gaitenis
 

Pedagoģija, psiholoģija, māksla

Laiks Aktivitātes nosaukums  un apraksts
23.02., 24.02. Virtuālā un papildinātā realitāte izglītībā
Atklāj un iepazīsti virtuālo un papildināto realitāti. Radi savu mākslas darbu virtuālajā realitātē, ienirsti virtuālā stāstā vai apgūsti papildinātās realitātes iespējas.
5. stāvs, gaitenis

23.02., 24.02.

Robotika dažādos izglītības procesos
Uzzini par dažādiem robotu veidiem, izveido un programmē tos. Iepazīsties ar izmantošanas iespējām dažādos izglītības procesos.
5. stāvs, gaitenis

23.02., 24.02. Jēgpilna 3D printeru izmantošana izglītībā
Apskati iespējas 3D printeru integrēšanai izglītībā, iepazīsties ar studentu radītiem projektiem un vēro klātienē to veidošanu.
5. stāvs, gaitenis
23.02., 24.02. Izglītojošās spēles kā ceļš uz zināšanām
Iepazīsties ar izglītojošām un interaktīvām spēlēm, kuras ir veidojuši Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes mācībspēki. Tev būs iespēja gan praktiski izmēģināt katru no spēlēm, gan arī uzzināt, kā studiju procesā tās tiek izmantotas.
5. stāvs, gaitenis

 

Telpa, kur satiekas sociālo zinātņu dažādas jomas

Laiks Aktivitātes nosaukums  un apraksts
23.02.
plkst. 10.00
Iepazīsti, kas ir antropoloģija, noklausoties lektores Māras Neikenas un antropoloģijas studentu vieslekciju!
Vieslekcija ļaus skolēniem uzzināt vairāk par to, kas ir antropoloģija, ko tā pēta un ko nozīmē būt antropoloģijas pētniekam/pētniecei.
5. stāvs, 501. telpa
23.02. plkst.10.40 Noklausies studiju prorammas ''Sociālais darbs'' studentes Kristiānas Ziņģes un nodaļas mācībspēku iedvesmas stāstu par sociālo darbu!
Un pārliecinies, ka par sabiedrības sociālo labklājību sen vairs neliecina tikai materiālo bagātību radīšana un uzkrāšana. Labklājības priekšnosacījumi ir katra cilvēka iespējas nodrošināt sev kvalitatīvu izglītību, veselības aprūpi, drošību, personisko brīvību un darba iespējas. Brīžos, kad kādu no šiem nosacījumiem nav iespējams realizēt iesaistās sociālais darbinieks, lai palīdzētu cilvēkiem noteikt, mazināt un risināt šīs problēmas un veidot labāku dzīvi nākotnē. Noklausies iedvesmas stāstu par to, kāpēc sociālais darbs ir nozīmīgs un varbūt tieši Tu sapratīsi, ka sociālais darbs ir tava nākotnes profesija.
5. stāvs, 501. telpa
23.02.
plkst. 11.20

Kādas izmaiņas vērojamas darba tirgū un kuras ir pieprasītākās profesijas Latvijā?
LU bakalaura un maģistra studiju programmu "Ekonomika" direktore prof. Sandra Jēkabsone savā lekcijā pastāstīs, kādas izmaiņas darba tirgū vērojamas pēdējo divu gadu laikā un, kas mūs gaida nākotnē. Būs iespēja uzzināt, kuras ir šobrīd vislabāk un vissliktāk apmaksātās profesijas Latvijā, kā arī kādas profesijas un prasmes būs pieprasītas nākotnē.
5. stāvs, 501. telpa

23.02.
plkst. 12.40 

Tiesas procesa izspēles paraugdemonstrējums
Tiesas procesa izspēles ir būtiska tiesību zinātņu studiju sastāvdaļa. Juridiskās fakultātes studenti būs sagatavojuši tiesas izspēles paraugdemonstrējumu.
5. stāvs, 501. telpa

23.02.
plkst. 15.20 
Biznesa spēle "Dzērieni"
Radi savu dzērienu zīmolu! Pārspēj citus un pārdod vairāk dzērienus, nekā tavi konkurenti. Kura komanda spēs ar reklāmas un cenu politikas palīdzību panākt lielākus panākumus? Noskaidro to imitācijas spēlē "Dzērieni", kas ir viena no imitācijas spēlēm, ko LU BVEF studenti spēlē studiju procesā.
5. stāvs, 501. telpa
23.02. plkst. 16.00  Kritiskā domāšana
LU mācībspēka, doktoranta, vadošā dezinformācijas pētnieka Mārtiņa Priedola stāsts "Kādēļ cilvēki tic pseidozinatnēm un citām muļķībām?"
5. stāvs, 501. telpa
23.02. plkst. 16.40 

Par ko mūsdienās var saņemt miljonu un Nobela prēmiju ekonomikā?
Vai ekonomisti ir pelnījuši Nobela prēmiju? Pretēji iespējamiem stereotipiem ekonomistu sasniegumi palīdz uzlabot visas sabiedrības un atsevišķu cilvēku dzīvi. Lekcijā kopīgi izvērtēsim, vai balvas līdz šim pasniegtas pēc nopelniem.
5. stāvs, 501. telpa

   
24.02.
plkst. 10.00
Iepazīsti, kas ir antropoloģija, noklausoties lektores Māras Neikenas un antropoloģijas studentu vieslekciju!
Vieslekcija ļaus skolēniem uzzināt vairāk par to, kas ir antropoloģija, ko tā pēta un ko nozīmē būt antropoloģijas pētniekam/pētniecei.
5. stāvs, 501. telpa
24.02.
plkst. 11.20
Ergonomikas nozīme mūsdienu biznesā 
Praktiskās darbnīcas "Ergonomikas nozīme mūsdienu biznesā" laikā tiks risināti ergonomikas uzdevumi, piemēram, atrodi 10 atšķirības vai kļūdas, kas netiek ievērots darbinieka darba vietā. Praktiska iesaiste - ergonomikas mērinstrumentu izmantošana, lai noteiktu darba slodzi - iespēja salīdzināt mērījumu rezultātus un veikt analīzi, lai padomātu, ko var uzlabot savā mācību vai darba vietā.
5. stāvs, 501. telpa

24.02. 
plkst. 12.40

Emocionālā inteliģence: Vai proti nolasīt citu cilvēku emocijas?
Asoc. prof. Ilona Baumane-Vītoliņa jauniešiem piedāvās meistarklasi "Emocionālā inteliģence: Vai proti nolasīt citu cilvēku emocijas?". Emocionālā inteliģence mūsdienās ir tikpat svarīga kā zināšanas, īpaši jau biznesā. Tā ļauj izprast ne tikai sevi, bet arī citus cilvēkus. Lekcijā uzzināsi, kas ir emocionālā inteliģence un kā to trenēt, kā arī praktiskajā darbnīcā mācīsimies nolasīt citu cilvēku emocijas no sejas izteiksmes.
5. stāvs, 501. telpa
24.02. 
plkst. 13.20
Diskusija "Kāpēc mācīties psiholoģiju?"
5. stāvs, 501. telpa

 
24.02.
plkst. 15.20
Politologu sarunas par politiku un politikas studijām
Piedalies politologu sarunās par politiku un politikas studijām un uzzini vairāk par to politikas zinātnes studijām dažādos laikos. Sarunās piedalīsies asociētais profesors Toms Rostoks, vadošais pētnieks Dr. sc. pol. Didzis Kļaviņš un 2. kursa studenti – Miķelis Auškāps un Liene Eglīte.
5. stāvs, 501. telpa
       

Ķīmija

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02. Ieskaties kristālos!
Dažādu monokristālu skatīšanās zem mikroskopa, apskatot to formu, krāsu un izmērus. 
6. stāvs

23.02., 24.02. 

Ekskursijas uz Dabas māju notiks
ik pēc stundas

Zinātnes iedvesmojošais ceļojums: Iepazīsti ķīmiju LU!
Skolēniem būs iespēja apmeklēt ķīmijas laboratorijas. Ekskursijas laikā būs iespējams iepazīties ar studiju virzieniem. Skolēni tiks iepazīstināti ar mācību procesu un zinātnisko darbību analītiskajā, fizikālajā un organiskajā ķīmijā. Laboratoriju apmeklējums ļaus iegūt dziļāku izpratni par mācību procesu un zinātnisko darbību ķīmijas jomā.
6. stāvs

23.02., 24.02.

Ar ķīmiju sirdī
Jāsaliek 5–10 vielas, kas smaržo pēc kaut kā pazīstama vidusmēra cilvēkam, kartiņas jāsaliek pretī attiecīgajiem traukiem – nosakot, kas tas ir. Stāsts par ķīmijas studijām un Studentu pašpārvaldi no studenta skatu punkta.
6. stāvs

23.02., 24.02. Atklāj ķīmiķi sevī!
Dalībnieki aizpilda anketu (papīra vai interaktīvu), kas nosaka katram atbilstošo ķīmijas novirzienu, atkarībā no piemītošajām rakstura īpašībām un rīcību dažādās situācijās.
6. stāvs
23.02., 24.02. Vai skābs ir, tiešām, skābs?
Iespēja sarindot dažādus ikdienā lietotus šķidrumus (dzērieni, tīrīšanas līdzekļi u. c.) to pH pieaugšanas secībā, pēc tam pārliecināties par savu zināšanu pareizību.
6. stāvs
 

Bioloģija

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02.

Fizisko spēju izpēte un līdzsvara meistarība
Meklēsim „supercilvēku”, lai noteiktu fizisko spēju robežas: noskaidrosim, cik spēcīgi ir plaukstu muskuļi un meklēsim cilvēku ar labākām līdzsvara saglabāšanas spējām. Cilvēku fizioloģijas katedra izmantos plaukstas dinamometru un līdzsvara testus.
6. stāvs

23.02., 24.02. Pārbaudi savu garšu!
Nosaki, ko vari un ko nevari sajust ar savām garšas kārpiņām! Ar stripu testu palīdzību būs iespēja noteikt rūgtās garšas sajūtas iedzimtās īpatnības un saprast, kāpēc dažādiem cilvēkiem garšo dažādas lietas.
6. stāvs
23.02., 24.02. Uzņem foto!
Fotostūrītis. Nofotografējies biologu fotostūrītī un dalies ar uzņemtajām bildēm no pasākuma savos sociālajos tīklos, izmantojot tēmturi: #BioFak #LUniverss.
6. stāvs
23.02., 24.02.

Biologa evolūcija
"Biologa evolūcija" –  apmeklētājiem ir iespēja iziet cauri biologa evolūcijas filoģenētiskā koka vairākiem evolūcijas "soļiem", lai beigās kļūtu par kādu konkrētu biologu, piemēram, ornitologu vai ihtiologu. Studentu pašpārvaldes sagatavotajā stendā varēs iepazīt studentu dzīvi un dažādos pasākumus, kuros studentiem ir iespēja piedalīties.
6. stāvs

23.02., 24.02. Augi – pagātnes notikumu glabātāji
Iespēja uzzināt, kas ir gadskārtas, kāpēc tās veidojas un to, ka tās ir atrodamas ne tikai koku stumbrā. Varēs apskatīt dažādus gadskārtas veidojošo organismu paraugus.
6. stāvs
23.02., 24.02.
Ekskursija uz Dabas māju
Iejūties biotehnologa ādā!
Vai augu šūna spēj pastāvēt tikai tad, ja tā ir daļa no auga? Noteikti nē, biotehnologi prot augu šūnām likt augt ārpus auga, laboratorijas trauciņos ar barotni – atnāc un pats pamēģini pārstādīt šādas augu šūnas. LU biotehnoloģijas laboratorijā varēsi redzēt, kā fluorescē augu šūnas, kad tajās ievieto medūzas proteīnu, kā arī izpētīt, kā strādā bioreaktors.
6. stāvs
 

Datorika

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02. Virtualitāte
Izbaudi virtuālo realitāti, uzvelkot VR brilles.
7. stāvs, 736. auditorija

23.02., 24.02.        

Uzlauz mājaslapu!
Iespēja veikt SQL injekcijas uzbrukumu drošā vidē, lai iepazītu ievainojamības praktisko izpausmi un apgūtu tās novēršanas iespējas.
7. stāvs, 736. auditorija

23.02., 24.02. Arduino stacija
Veidojot Arduino mikrokontrolieru shēmas, iedziļinies kodēšanas sasaistē ar aparatūru, eksperimentējot ar lampiņām, pogām un sensoriem.
7. stāvs, gaitenis
23.02. plkst. 11.00–13.00  Iepazīsti robotsuni Marvinu!
7. stāvs, gaitenis

 
23.02., 24.02.                          Ātrrakstīšana
Piedalies mūsu ātrrakstīšanas sacensībās un pārbaudi savu klaviatūras prasmi! Tas būs aizraujošs uzdevums – izmēģināt, cik ātri vari ievadīt tekstu. Jautrība ar balvām un smiekliem garantēta! Nepalaid garām  iespēju uzlabot savas rakstīšanas prasmes un piedzīvot jaunus izaicinājumus!
7. stāvs, 736. auditorija
24.02. plkst. 14.00 Ieelpo karjeras Iespējas IT džungļos
Lekcija par karjeras iespējam IT nozarē (no Accenture Baltics)
7. stāvs, auditorija

Fizika, matemātika, optometrija

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts

23.02., 24.02.
plkst. 9.00–18.00

Virtuālā realitāte
Atklāj savu redzi no jauna ar optometrijas un redzes zinātnes nodaļas mācībspēkiem un studentiem.
23.02., 24.02.
plkst. 9.00–18.00
Jauno fiziķu skolas eksperimenti
Satiec jaunos fizikas entuziastus, piedzīvo fiziku ar eksperimentu palīdzību.
23.02., 24.02.
plkst. 9.00–18.00
Kāda būs mana nākotnes profesija?
Mākslīgā intelekta potenciāls: uzmodelē savu nākotnes profesiju!
23.02., 24.02.
plkst. 9.00–18.00
Matemātiskais prāta mežģis
Izspēlē matemātiskās spēles no profesora A. Cibuļa un lektores E. Buliņas spēļu kolekcijas.

23.02., 24.02.
plkst. 10.00–11.00

Zilais paklājs
Kas ir fizmats un ko tāds ēd? Nāc uz "Zilo paklāju" un nepalaid garām iespēju uzzināt un arī pajautāt dažādiem fizmatiem par viņu studiju gaitām! Satiec Studentu pašpārvaldes, Jauno fiziķu skolas un Mazās matemātikas universitātes pārstāvjus, iepazīsti studentus-personības!
 
23.02., 24.02.
plkst. 11.00–12.00     
Vai es redzu pasauli tādu, kā tā ir?
Vai pasaule patiešām ir tāda, kādu to redzam savām acīm? Kopā ar redzes zinātnes nodaļas mācībspēkiem un studentiem uzzini vairāk par savu redzes uztveri.
23.02., 24.02.
plkst. 12.00–13.00
"Salauz smadzeni" ar Pauļa Paulina eksperimentiem fizikā
Bumbiņa, kas ripo uz sānu? Priekšmeti, kas izskatās vienādi, bet krīt dažādi? Eksperimentu cikls, kas pierāda, ka fizika var "salauzt smadzeni" visnotaļ pozitīvā aspektā.
23.02., 24.02.
plkst. 13.00–14.00

Mīti statistikā un datu zinātnē: patiesība vai meli?
Kāda matemātikai saikne ar mītiem? To uzzini kopā ar matemātikas nodaļas studentiem un mācībspēkiem.

23.02., 24.02.
plkst. 15.00–16.00
Zilais paklājs
Kas ir fizmats un ko tāds ēd? Nāc uz "Zilo paklāju" un nepalaid garām iespēju uzzināt un arī pajautāt dažādiem fizmatiem par viņu studiju gaitām! Satiec Studentu pašpārvaldes, Jauno fiziķu skolas un Mazās matemātikas universitātes pārstāvjus, iepazīsti studentus-personības!
23.02., 24.02.
plkst. 16.00–16.30
Kahoot!
Izaicini sevi un noskaidro, cik daudz patiesībā zini par matemātiku, fiziku un optometriju interaktīvā viktorīnā!
 

Ģeogrāfija, ģeoloģija, vides zinātne

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23.02., 24.02.            #ĢeogrāfuMafija
Erudītais ģeogrāfs. Pārbaudi savas zināšanas un garšas kārpiņas par un ar ĢZZF saistītās tēmās!
Iepazīsti studenta dzīvi ĢZZF. Nāc atpūsties pie Ģeorallija nometnes ugunskura un iepazīties ar ĢZZF studentiem!
7. stāvs, vestibils
 
23.02., 24.02.

Ģeogrāfija=LU
Uzzini! Ko studē ģeogrāfs? Kādas ir populārākās ģeogrāfijas absolventu darba vietas?
Pasākuma uzdevumi: piedalīties Kvizā, kas palīdzēs saprast, kas tevi sagaida, studējot bakalaura studiju programmā "Ģeogrāfija"; izpētīt kartes; uzvarēt ģeogrāfiskā konkursā; uzzināt kāds varētu izskatīties mans noslēguma darbs; apzināt profesijas un darba vietas, kurā strādā ģeogrāfi; iepazīties ar esošajiem studentiem, absolventiem un pasniedzējiem.
Pasākuma mērķis: iepazīstināt ar studiju iespējām, kā arī mums pašiem, ģeogrāfiem, iepazīt mūsu topošos studentus.
7. stāvs, 725. telpa

23.02., 24.02. Ģeoinformātika=LU
Ģeo+Māksla+Zinātne+Tehnoloģijas! Apskati ģeotehnoloģijas: stereoskopi, droni, ģeodēziskie rīki. Uzzini vairāk: telpisko datu nozīmība, ieguve un apstrāde;
Uzzini, ko mācās jaunie ģeoinformātiķi un kur ir un būs ģeoinformātiķu darba vietas!
7. stāvs, 725. telpa
23.02., 24.02.

Ģeoloģija=LU
Atrodi metāla rūdu ar savu telefonu! Izmanto telefonā iebūvēto magnetometru, lai atrastu noslēptus derīgos izrakteņus.
Ierocies viena kilometra dziļumā! Apskatīsim, kādi ieži atrodas mums tieši zem kājām, un atklāsim, cik patiesībā sena ir Latvijas teritorija!
Izraisi zemestrīci! Uzzini, vai spēj izraisīt zemestrīci, un vai mēs varam uztvert zemestrīces no planētas otras puses?
Mamuti, trilobīti un citi organismi! Paturi rokās īstu mamuta kaulu un vēro senus mikroorganismus mikroskopā.
Pamats ēkas pamatiem – grunts! Uzzini, kādēļ ģeologi ir nepieciešami ēku būvniecības procesā, un kā grunts ietekmē ēku būvniecības plānošanu.
7. stāvs, vestibils

23.02. plkst.
10.00–15.00
Ģeoloģija=LU
"Laimīgās stundas" ar Baldones meteorītu un Latvijas minerālu kristāliem.
Iespēja apskatīt Baldones meteorīta fragmentu un sarunā uzzināt no tā Zemes saimnieka Dmitrija par meteorītu izcelsmi, sastāvu, kolekcionēšanu, kā arī par Latvijas iežiem un minerālu kristāliem. Pajautā – vai Latvijas zemē ir sastopami dimanti un zelts?
7. stāvs, vestibils
23.02., 24.02. VidesZinātne=LU
Kahoot! spēle. Mazā vides un augsnes laboratorija.
7. stāvs, vestibils
23.02., 24.02.
plkst. 10.00–16.00
VidesZinātne=LU
Ilgtspējīgs un efektīvs resursu pielietojums un to atkārtota izmantošana.

Uzzini, cik daudzveidīgas var būt vides zinātnieku pētījuma tēmas un kāpēc ir vērts piedalīties projektos!
7. stāvs, vestibils
23.02., 24.02. Kultūrvide=LU
Mākslas darbi uz molbertiem.
Apskati kultūrvides mantojuma studiju laikā tapušo mākslas darbu izstādi!
7. stāvs, vestibils
 

Ģeodēzijas un ģeoinformātikas institūts

Laiks Aktivitātes nosaukums un apraksts
23. 02., 24.02. (ik pēc 30–40 minūtēm) Kosmisko objektu optiskā novērošana
LU Ģeodēzijas un ģeoinformātikas institūts (GGI) interesentiem demonstrēs kosmisko objektu optiskās novērošanas sistēmu darbībā kopā ar vadības programnodrošinājumu. Nelielām interesentu grupām (līdz 5–7 cilvēkiem), ik pēc 30-40 minūtēm būs iespēja apskatīt novērošanas sistēmu, kas atrodas datorvadāmā paviljonā uz LU Zinātņu mājas jumta, papildus būs iespējams apmeklēt arī teleskopa vadības telpu (726. telpa) un uzdot jautājumus par redzēto institūta vadošajai pētniecei Dr. sc. ing. Diānai Haritonovai.
7. stāvs / ekskursija uz LU Zinātņu mājas jumtu
23. 02., 24.02. ceturksni pirms apaļām stundām (plkst. 10.45, 11.45…) Ko var uzzināt par Zemi, skatoties zvaigznēs?
Interesentus (grupās pa 10–15 cilvēkiem) iepazīstināsim ar LU Ģeodēzijas un ģeoinformātikas institūtā radītu unikālu instrumentu – digitālo zenītkameru VESTA (VErtical by STArs). Apmeklētājus sagaidīs LU GGI vadošā pētniece Dr. sc. ing. Inese Vārna.
7. stāvs, 717. telpa
23. 02., 24.02. Uzzini, kā kļūt par zinātnieku un iesaistīties pētnieciskajā darbībā!
LU GGI direktors vadošais pētnieks Dr. sc. ing. Ingus Mitrofanovs interesentus iepazīstinās ar institūta pētniecības virzieniem un potenciālajām iespējām iesaistīties zinātniski pētnieciskajā darbībā, kas saistās gan ar Zemes tālizpēti, gan ar satelītnavigācijas mērījumu pētījumiem, gan citiem radniecīgiem virzieniem.
7. stāvs, 717. telpa
 

23.02.

Palutināsim skolotājus!
Festivāla pirmajā dienā īpaša zona būs skolotājiem – Zinātņu mājas 8. stāvā, kur paveras brīnišķīgs skats uz Rīgu, tikai skolotājiem būs iespēja baudīt kafiju un uzkodas, kā arī satikt LU izglītības un psiholoģijas ekspertus un pārrunāt sev svarīgus jautājumus. Skolotāju laundžā būs iespēja padiskutēt par skolotāja darbu – kā iegūt labsajūtu un neizdegt, kā tehnoloģijas izmantot savā labā un izmantot kā palīgu mācību stundās, kāpēc svarīgi pievērsties ētikai un palīdzēt skolēniem tapt par labākiem cilvēkiem, un kā skolotājam būt pārmaiņu nesējam.

Durvis vērsim plkst. 9.00, bet diskusijas sāksies plkst. 10.00

Laiks

Eksperts un tēma

10.00–11.00

Liena Hačatrjana
Kā skolotājam saskatīt skolēna domāšanu?

Šajā sarunā tiks aktualizēts jautājums: kā attīstīt skolēnu domāšanas un spriešanas prasmes? Zināms, ka dažādās mācību jomās atšķiras spriešanas aspekti, ko skolēnam ir svarīgāk attīstīt, piemēram, prasmi izdarīt eksperimentā pamatotu secinājumu vai prasmi izvērtēt kādas informācijas ticamību. Tomēr, raugoties no psiholoģijas puses, skolēna kognitīvie procesi nemainās, vienkārši pārejot no viena mācību kabineta uz citu. Tādēļ sarunas laikā mēģināsim saistīt izglītības un psiholoģijas atziņas, lai izprastu, kā skolēns spriež un kā to ieraudzīt ikdienas mācību procesā.

11.00–12.00

Linda Daniela
Tehnoloģija vai tomēr skolotājs?

Šajā sarunā diskutēsim par izglītības tehnoloģiju lomu mūsdienu izglītībā un centīsimies rast atbildi uz jautājumu - vai tehnoloģijas nodrošina mācīšanos vai tomēr skolotājs joprojām ir vajadzīgs?

12.00–15.00

Kafijas pauze

Baudām Skolu balvu un koncertu Zinātņu mājas 2. stāvā

15.00–16.00

Ineta Helmane
Kas ir matemātikas trauksme?

Matemātikas trauksme ir vērā ņemama problēma skolās, augstskolās un darba vidē. Pastāv uzskats, ka tāda mācību joma kā matemātika var izraisīt spēcīgākas negatīvas emocionālās reakcijas, īpaši trauksmi, biežāk nekā citi mācību priekšmeti. Lielākajā daļā pētījumu uzsvērts, ka matemātikas trauksmi raksturo spriedzes, bažas, baiļu un satraukuma sajūta saistībā ar matemātikas uzdevumu veikšanu. Matemātisko trauksmi var uzskatīt gan par iemeslu, gan par rezultātu zemiem matemātikas sasniegumiem.

16.00–17.00

Sanita Baranova
Mākslīgais intelekts pašvadītas mācīšanās prasmju attīstības kontekstā

Mazliet vairāk nekā gadu arī skolēniem ir plaši pieejami mākslīgā intelekta rīki. Lai tos izmantotu mērķtiecīgi un atbildīgi, nozīmīgas ir pašvadītas mācīšanās prasmes, tāpēc diskutēsim, kā tās veicināt, lai mākslīgais intelekts atbalstītu mācīšanos, nevis to apdraudētu.

17.00–18.00

Andrejs Mūrnieks un Anna Sidorova
Vai ir vajadzīga audzināšana vidusskolās un kāda?

Diskusijas laikā tiks aplūkoti būtiskie aspekti tikumiskās audzināšanas procesā skolā un tās nozīmi mūsdienu sabiedrībā.  Galvenais mērķis ir dalīties ar idejām, pieredzi un labākajām praksēm, lai veidotu atbalstošu un iedvesmojošu mācību vidi visiem skolēniem.