Iespaidīgākais studiju festivāls L-Universs skolēniem, skolotājiem un vecākiem – jau 2024. gada februārī! Latvijas Universitāte (LU) divu dienu garumā piedāvās ikvienam interesentam izzināt studiju iespējas, iepazīt LU Akadēmisko centru un iejusties studentu lomā, piedaloties dažādās studiju aktivitātēs. Piedzīvo L-Universs festivālu 2024. gada 23.–24. februārī, abas dienas no plkst. 9.00–18.00. Kur? LU Akadēmiskā centra Zinātņu mājā, Jelgavas ielā 3, Rīgā.
Izjūti LU daudzveidību – izzini dabaszinātnes, iepazīsti sociālās zinātnes, pārbaudi savas zināšanas humanitārajās zinātnēs un mākslā, pilnveido sevi medicīnas un veselības zinātnēs!
Skolotāj! Rezervē savu vietu skolotāju lounge jau tagad!
Programma tiek papildināta.
Programma
Radio NABA
Laiks | Aktivitātes nosaukums, apraksts |
23.02, 24.02. | Radio NABA meistarklase “Pagriez vinila pasauli! |
Kultūras centrs
Laiks | Aktivitātes nosaukums, apraksts |
23.02, 24.02. | Uzzini vairāk par ārpusstudiju aktivitātēm kultūras jomā |
Karjeras centrs
Laiks | Aktivitātes nosaukums, apraksts |
23.02, 24.02. | LU Karjeras centrs topošajiem studentiem |
LU Muzejs
Laiks | Aktivitātes nosaukums, apraksts |
23.02, 24.02. | Zem Lupas Iespēja iepazīties ar LU Muzeju “muzeja pilsētiņā” un apskatīt krājuma priekšmetus no visām kolekcijām. Spēle “Zem lupas” ļaus iejusties pētnieka lomā – ar lupas palīdzību jāatpazīst LU Muzeja priekšmeti un jāpiešķir tiem attiecīgā kolekcija. 1. stāvs, 104. telpa |
Sporta centrs
Laiks | Aktivitātes nosaukums, apraksts |
23.02, 24.02. | Satiec LU sportistus! Satiec sportistu un uzzini, kā studijas apvienot ar sportu! Konkurss – esi precīzs un laimē biļetes uz basketbola spēli. 1. stāvs, 105. un 106. telpa |
LU Uzņemšana
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Informācija par uzņemšanu |
Mobilitāte
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Uzzini par mobilitātes iespējām LU! |
LU reģionālās filiāles
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Iepazīsti LU reģionālās filiāles! |
LU mūžiglītība
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Mūžizglītības iespējas LU pedagogiem un ikvienam interesentam! LU ir ļoti plašs un daudzveidīgs mūžizglītības piedāvājums kultūras, personības pilnveides, uzņemējdarbības, tehnoloģiju, valodu, veselības, sporta, darba aizsardzības un īpaši pedagoģijas jomā. Pedagogiem piedāvājam pilnveidot pedagoģiskās prasmes sava priekšmeta pasniegšanā, kā arī iegūt tiesības pasniegt jaunus mācību priekšmetus 2. stāvs, gaitenis |
Biznesa inkubators
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Uzzini, kā uzsākt savu biznesu un sākt pelnīt jau studiju laikā! |
LU Inovāciju centrs
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | LU Inovāciju centrs piedāvās interesentiem izmēģināt mācību kursā “Civilā aizsardzība” integrēto “Minecraft” simulāciju, ļaus iepazīties un sarunāties ar virtuālo asistenti Digni un dos iespēju pārbaudīt savas prasmes ar digitālo kompetenču rīku. 2. stāvs, gaitenis |
LU Sagatavošanās kursi
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Sagatavošanas kursi centralizētajiem eksāmeniem visa gada garumā! |
LU Bibliotēka
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02. | Iepazīsti LU Bibliotēku! Interaktīvi uzdevumi, kuros interesenti varēs uzzināt faktus par LU Bibliotēku, tās piedāvātajiem pakalpojumiem vidusskolēniem un jaunajiem studentiem, kā arī iepazīties ar interesantiem bibliotēkas krājuma retumiem. 2. stāvs, LU Bibliotēkas zona |
"Swedbank" AS
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Swedbank stendā būs iespēja izspēlēt online spēli un saldumu pavadībā parunāt par tev aktuālajām naudas lietām. Un, ja tev jau ir 16 gadi, nāc pieteikties savai Swedbank ISIC kartei. |
LU Dienesta viesnīcas
LU Studentu padome
LU Fonds
eParaksts
Piektdiena, 23. februāris
9.00–10.00 | Sākam! |
10.00–10.30 | Kā kļūt par studentu? – informācija par uzņemšanas noteikumiem studijām LU |
10.30–11.00 | Kas tev jāzina par centralizētajiem eksāmeniem? |
11.00–11.30 | LU palīdzēs attīstīt tavus talantus! – informācija par ārpusstudiju iespējām LU |
11.30–12.00 | Kļūsti par veiksmīgu LU stipendiātu! – informācija par stipendijām LU |
12.00–13.45 | LU Skolu balvas pasniegšanas ceremonija un viktorīna skolām |
13.50–14.00 | Dzied LU jauktais koris "Aura" |
14.10–15.00 | Koncerts – RAUM |
15.00–15.30 | Mūzika, informācija, viktorīna |
15.30–16.00 | eParaksts jauniešiem – kā to iegūt, kā izmantot |
16.00–16.30 | Mūzika, informācija, viktorīna |
16.30–16.40 | Dejo LU TDA "Dancis" |
16.40–18.00 | Mūzika, informācija, viktorīna |
18.00 | Tiekamies rīt! |
Sestdiena, 24. februāris
9.00–10.00 | Sākam! |
10.00–10.30 | Kā kļūt par studentu? – informācija par uzņemšanas noteikumiem studijām LU |
10.30–11.00 | Kas tev jāzina par centralizētajiem eksāmeniem? |
11.00–11.30 | LU palīdzēs attīstīt tavus talantus! – informācija par ārpusstudiju iespējām LU |
11.30–12.00 | Kļūsti par LU stipendiātu! |
12.00–13.00 | Mūzika, informācija |
13.00–13.20 | Dzied LU vokālais ansamblis "Dancis" |
13.20–14.00 | Mūzika, informācija |
14.00–15.00 | Koncerts – Patrisha |
15.00–16.30 | Mūzika, informācija, viktorīna |
16.30–16.50 | Spēlē LU Pūtēju orķestris |
16.50–18.00 | Mūzika, informācija, viktorīna |
18.00 | Tiekamies jau rudenī! |
Vēsture un filozofija
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Erudīcijas spēle: Roma, Viduslaiki, Mežonīgie rietumi |
23.02., 24.02. | Literatūra kā vēstures avots Raudzīsim kā labi zināmi teksti un popkultūras tēli sevī slēpj sava laikmeta garu un autora nolūkus. Iespēja izmēģināt roku teksta analīzē un interpretācijā. 3. stāvs, gaitenis / 317. telpa |
23.02., 24.02. | Spēle “Kad tas bija?” Spēle piedāvās apmeklētājiem uz laika līnijas sakārtot īpašus, mazāk zināmus, Latvijas un pasaules vēstures notikumus pareizā hronoloģiskā secībā. Tā kā lielākā daļa no piedāvātajiem notikumiem daudziem būs pavisam jauni, tā būs iespēja ne tikai pielietot atjautību, cenšoties no konteksta (vai vēsturniekiem!) “izvilkt” kādus noderīgus pavedienus, bet arī uzzināt ko jaunu. 3. stāvs, gaitenis / 317. telpa |
23.02., 24.02. | Filozofu bibliotēka Piedāvāsim apmeklētājiem iepazīties ar dažādu filozofu, tai skaitā LU mācībspēku, darbiem – šķirstīt grāmatas, pētīt interesantākos citātus, apspriest tos ar filozofijas studentiem. Aktivitātes mērķis ir skaidrot filozofisku tekstu nozīmi, vērtību un pat noderību ikvienam cilvēkam. 3. stāvs, gaitenis / 317. telpa |
23.02., 24.02. | “Tev ir divi krēsli” – “Kuru draugam, kuru sev?” Festivāla laikā prezentēsim vairākas filozofiskas problēmas ar vairākiem risinājumiem (piemēram, t. s. “trolley problem”), teicienus un slavenus filozofu citātus. Apmeklētāju uzdevums būs izvēlēties – piekrītu vai nepiekrītu, darīšu tā vai citādi u. tml., atzīmējoties uz īpašas “divu krēslu” tāfeles. Lēmumu pieņemšanā būs iespēja konsultēties ar topošajiem vēsturniekiem un filosofiem. 3. stāvs, gaitenis / 317. telpa |
24.02. plkst. 13.00–17.00 | Jautājumi par tehniku Attēlu interpretēšanas un analizēšanas darbnīca atvērtas sarunas formātā. Dalībnieki būs aicināti izteikt savas domas par vizuāliem materiāliem, kuros notverts kaut kas saistīts ar tehnoloģijām visplašākajā nozīmē. Sarunās ar klātesošajiem filozofiem, vēsturniekiem un citiem viesiem uzvirmos jautājumi par ētiku, sabiedrības transformācijām, zināšanu dabu, ikdienas paradumiem, kā arī neskaitāmiem citiem veidiem, kā tehnoloģijas pastāv mūsu visu dzīvēs un ir pastāvējušas arī senāk. 3. stāvs, gaitenis / 317. telpa |
Valoda, literatūra, kultūra
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Dodies ceļojumā valodu pasaulē! Abas dienas – piektdien un sestdien – kopā ar studentiem un mācībspēkiem būs iespēja interaktīvi darboties, iepazīstot valodas, kuras var studēt LU, un uzzināt visu par un ap valodu un kultūru studijām. 3. stāvs, 301. telpa |
23.02., 24.02. | KLASISKĀS VALODAS: odiseja Eiropas senākajās valodās un tekstos. Grieķu (sengrieķu un jaungrieķu) un latīņu valoda Noskaidrosim un savāksim dažādas klasisko valodu (grieķu un latīņu) pērles. Ieraudzīsim piemērus tam, kā klasisko valodu mantojums dzīvo šodien (kā veidojas tādi vārdi kā dinozaurs, demokrātija, akrobāts, termometrs un daudzi citi). Ielūkosimies grieķu valodas alfabētā. Iepazīsim grieķu valodas (gan sengrieķu, gan jaungrieķu) vārdus, to skanējumu. Darbosimies ar aizraujošiem antīkās mitoloģijas aspektiem (zini, mini, noskaidro). 3. stāvs, 301. telpa |
23.02., 24.02. | ROMĀŅU VALODAS: ceļojums Francijas, Itālijas, Spānijas un Meksikas kultūru un valodu daudzveidībā Kopā izzināsim romāņu valodu ģeogrāfiju, to līdzību un atšķirības, atklāsim komunikācijas specifiku un žestu valodas nozīmi romāņu valodu kontekstā. Viktorīnā un spēlēs pārbaudīsim zināšanas par Francijas, Itālijas, Spānijas un Meksikas literatūru, kino, mūziku un gastronomijas daudzveidību. 3. stāvs, 301. telpa |
23.02., 24.02. | SOMUGRU VALODAS: tepat blakus, bet tik dažādi (somu, igauņu, lībiešu valoda) Vai zini, kuras ir somugru valodas? Mēģināsim atpazīt un atšķirt igauņu, somu un lībiešu valodas vārdus ar vienādu nozīmi. Interaktīvās spēlēs noskaidrosim, cik līdzīga vai atšķirīga ir Igaunija un Somija. 3. stāvs, 301. telpa |
23.02., 24.02. | SLĀVU VALODAS: iepazīsim poļu un čehu valodu Dodies slāvu valodu ceļojumā! Iepazīsti poļu un čehu valodu praktiskās valodu spēlēs. Piedalies viktorīnā – iepazīsti pasaulslavenu daiļdarbu tulkojumus slāvu valodās. 3. stāvs, 301. telpa |
VĀCU VALODA: viena valoda, dažādas valstis – ceļojums no Lībekas caur Vīni līdz Cīrihei | |
23.02., 24.02. | BALTU VALODAS: “Baltu, manu tēvu, zeme, / Baltu mana valodiņa” – ceļojums pa senajām un mūsdienu baltu zemēm Kopā ar LU Latviešu valodas institūtu ielūkosimies Latvijas izlokšņu daudzveidībā. Papētīsim, cik līdzīgas vai atšķirīgas ir dažādās baltu valodas. Eksperimentēsim ar seniem un moderniem tekstiem. 3. stāvs, 301. telpa |
23.02., 24.02. | ĀZIJAS VALODAS: ceļojums uz Tuvajiem un Tālajiem Austrumiem |
23.02., 24.02. | ANGĻU UN SKANDINĀVU VALODAS: ceļojums laikā starp anglofonā reģiona (Lielbritānijas, ASV, Kanādas) un zviedru zemēm Pārbaudi savas angļu valodas zināšanas dažādās spēlēs un atjautības uzdevumos. Pārliecinies par angļu valodas nozīmi uzņēmējdarbībā. Piedalies angļu un amerikāņu literatūras zibensturnīrā. Iepazīsti zviedru valodu spēlēs. 3. stāvs, 301. telpa |
23.02., 24.02. | TULKOŠANA Iespēja piedalīties aktivitātēs, lai noskaidrotu savas zināšanas par viltusdraugiem (galvenokārt angļu-latviešu valodu kombinācijā), kā arī pārbaudīt mašīntulkošanas esošās iespējas un tulkojuma atbilstību oriģinālidejai. 3. stāvs, 301. telpa |
Teoloģija un reliģijpētniecība
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Cik labi pazīsti dažādas pasaules reliģijas? Pārbaudi savas zināšanas par dažādām pasaules reliģijām caur izzinošu spēli - savieno terminus ar atbilstošajām reliģijām! 3. stāvs, gaitenis |
23.02., 24.02. | Uzraksti savu vārdu senebreju un sengrieķu valodās! Šī būs lieliska iespēja interesentiem ielūkoties senajā pasaulē, iepazīties ar abu šo valodu alfabētiem un iemēģināt roku uzrakstīt savu vārdu ar sengrieķu vai senebreju burtiem. 3. stāvs, gaitenis |
Medicīna un veselības aprūpe
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02. plkst. 10.00–10.30; 11.30–12.00; 16.00–16.30; | Anatomijas laboratorija Iepazīsti cilvēka kaulu un muskuļu sistēmu kopā ar ārstniecības un zobārstniecības studentiem! 4. stāvs |
23.02. un 24.02. | Zāļu formu tehnoloģiju laboratorija Mēģini pats pagatavot zāles farmācijas docētāju vadībā! 4. stāvs |
23.02. plkst. 13.30–14.00; 24.02. plkst. 10.30–11.00; 11.30–12.00; 16.00–16.30 | Simulāciju laboratorija Uzzini, kādas pacienta aprūpes prasmes apgūst māszinību studenti! 4. stāvs |
23.02. un 24.02. | Radiogrāfers staru terapijā Iepazīsties ar pacientu imobilizācijas līdzekli staru terapijā – termoplastisko masku un praktiski izmēģini tās uzlikšanu manekenam. 4. stāvs |
LU P. Stradiņa medicīnas koledža
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. plkst. 9.00–16.00 | Nāc un uzzini, kā kļūt par ārstniecības personu 2. vai 3. studiju gadu laikā! Iepazīsti ārsta palīga / feldšera, skaistumkopšanas speciālista (kosmetoloģijā), biomedicīnas laboranta, radiologa asistenta un podologa profesiju. Koledžas studenti kopā ar docētājiem aicinās piedalīties dažādās aktivitātēs, sniegs informāciju par studiju procesu un profesionālās karjeras veidošanas iespējām veselības aprūpes nozarē. 4. stāvs |
LU Rīgas 1. medicīnas koledža
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Izzini medicīnu! Darbojies praktiski un izmēģini spēkus no pirmās palīdzības sniegšanas līdz pat zoba anatomiskās formas modelēšanai! Festivāla laikā būs iespēja iegūt informāciju par LU Rīgas 1. medicīnas koledžā apgūstamajām profesijām: ārsta palīgs, farmaceita asistents, zobu tehniķis, zobārsta asistents, māsas palīgs, aprūpētājs, arī vecmāte. 4. stāvs |
LU Rīgas Medicīnas koledža
23.02., 24.02. | Iepazīšanās ar koledžas programmām, tikšanās ar programmu pārstāvjiem, demonstrējumi “Masāžas un hidroterapijas” zonā uzzināsi visu par masiera profesiju, studijām un iespējām darba tirgū. Uzzini, kas ir zemūdens masāža. Izbaudi relaksējošu plecu un apkakles zonas masāžu. Studiju pieredzē dalīsies studenti un mācībspēki. Studiju programmas “Ārstniecība” zonā būs iespēja sniegt pirmo palīdzību un “iemēģināt” endotraheālo intubāciju. Uzzini par studijām un iespējām darba tirgū! Pieredzē dalīsies studenti un varēsi uzdot jautājumus programmas vadītājai. 4. stāvs |
Bizness un ekonomika
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Studentu sagatavotas aktivitātes un konkursi Nāc piedalies aktivitātēs un iegūsti balvas! 5. stāvs, gaitenis |
23.02., 24.02. | Sarunas un pieredzes stāsti, tiekoties ar studentiem, mācībspēkiem un absolventiem Skolēniem, viņu vecākiem un arī skolotājiem būs iespēja satikt mācībspēkus, studentus un absolventus, lai uzzinātu vairāk par studijām, kas saskaņā ar darbadevēju aptauju piedāvā Latvijā labāko biznesa izglītību. 5. stāvs, gaitenis |
23.02., 24.02. | Individuālas konsultācijas ar pasniedzējiem Iespēja individuāli apspriest studiju iespējas un pieredzi ar studiju programmu direktoriem un pasniedzējiem. |
Jurisprudence
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Jurists vai izmeklētājs? Vai vēlies kļūt par juristu? Vai varbūt Tavs sapnis ir kļūt par izmeklētāju? Nāc un satiec LU Juridiskās fakultātes studentus un sarunās uzzini visu par studijām. Noskaidro, ko apgūst jaunās studiju programmas “Pirmstiesas izmeklēšana” (Iekšējās drošības akadēmija) studenti; kā studijām sagatavoties iesaka programmas “Tiesību zinātne” studenti; kādi studējot ir lielākie izaicinājumi; kādas būs darba iespējas pēc absolvēšanas. 5. stāvs, gaitenis |
Komunikācija, informācijas pārvaldība, sociālais darbs, antropoloģija
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02. | Noklausies iedvesmas stāstu par sociālo darbu! Noklausies studiju prorammas ''Sociālais darbs'' studentes Kristiānas Ziņģes un nodaļas mācībspēku iedvesmas stāstu par sociālo darbu un pārliecinies, ka par sabiedrības sociālo labklājību sen vairs neliecina tikai materiālo bagātību radīšana un uzkrāšana. Labklājības priekšnosacījumi ir katra cilvēka iespējas nodrošināt sev kvalitatīvu izglītību, veselības aprūpi, drošību, personisko brīvību un darba iespējas. Brīžos, kad kādu no šiem nosacījumiem nav iespējams realizēt, iesaistās sociālais darbinieks, lai palīdzētu cilvēkiem noteikt, mazināt un risināt šīs problēmas un veidot labāku dzīvi nākotnē. Noklausies iedvesmas stāstu par to, kāpēc sociālais darbs ir nozīmīgs, un varbūt tieši tu sapratīsi, ka sociālais darbs ir tava nākotnes profesija. 5. stāvs, gaitenis |
23.02., 24.02.
| Iejūties komunikācijas un informācijas pārvaldības studenta lomā, izspēlējot spēli ''Atšķir īsto no mākslīgā''! Mākslīgo intelektu mēdz dēvēt par nākamo tehnoloģijas pakāpi, kura ir tik strauji attīstījusies, ka retu reizi vairs varam pateikt to, vai tas, ko redzam ir īsts vai mākslīgs. Šī spēle mudinās izmēģināt savus spēkus mākslīgā intelekta atpazīšanā. 5. stāvs, gaitenis |
23.02., 24.02. | Izpildi krustvārdu mīklu ''Cik daudz tu zini par komunikācijas zinātnes un informācijas pārvaldības nozarēm?'' |
23.02., 24.02. | Iejūties Studējošo pašpārvaldes biedru amatos, izspēlējot spēli ''Vai vari sarīkot pasākumu 7 minūtēs?'' |
23.02., 24.02. | Kļūsti par dalībnieku sociologu pētījumā, lai uzzinātu vairāk, ko nozīmē būt socioloģijas pētniekam/pētniecei. |
23.02. plkst. 15.20 un 24.02. plkst. 10.00 | Iepazīsti, kas ir antropoloģija! Antropoloģijas studentu vieslekcija ļaus skolēniem uzzināt vairāk par to, kas ir antropoloģija, ko tā pēta un ko nozīmē būt antropoloģijas pētniekam. 5. stāvs, gaitenis |
Pedagoģija, psiholoģija, māksla
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Virtuālā un papildinātā realitāte izglītībā Atklāj un iepazīsti virtuālo un papildināto realitāti. Radi savu mākslas darbu virtuālajā realitātē, ienirsti virtuālā stāstā vai apgūsti papildinātās realitātes iespējas. 5. stāvs, gaitenis |
23.02., 24.02. | Robotika dažādos izglītības procesos |
23.02., 24.02. | Jēgpilna 3D printeru izmantošana izglītībā Apskati iespējas 3D printeru integrēšanai izglītībā, iepazīsties ar studentu radītiem projektiem un vēro klātienē to veidošanu. 5. stāvs, gaitenis |
23.02., 24.02. | Izglītojošās spēles kā ceļš uz zināšanām Iepazīsties ar izglītojošām un interaktīvām spēlēm, kuras ir veidojuši Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes mācībspēki. Tev būs iespēja gan praktiski izmēģināt katru no spēlēm, gan arī uzzināt, kā studiju procesā tās tiek izmantotas. 5. stāvs, gaitenis |
Telpa, kur satiekas sociālo zinātņu dažādas jomas
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02. plkst. 10.00 | Iepazīsti, kas ir antropoloģija, noklausoties lektores Māras Neikenas un antropoloģijas studentu vieslekciju! Vieslekcija ļaus skolēniem uzzināt vairāk par to, kas ir antropoloģija, ko tā pēta un ko nozīmē būt antropoloģijas pētniekam/pētniecei. 5. stāvs, 501. telpa |
23.02. plkst.10.40 | Noklausies studiju prorammas ''Sociālais darbs'' studentes Kristiānas Ziņģes un nodaļas mācībspēku iedvesmas stāstu par sociālo darbu! Un pārliecinies, ka par sabiedrības sociālo labklājību sen vairs neliecina tikai materiālo bagātību radīšana un uzkrāšana. Labklājības priekšnosacījumi ir katra cilvēka iespējas nodrošināt sev kvalitatīvu izglītību, veselības aprūpi, drošību, personisko brīvību un darba iespējas. Brīžos, kad kādu no šiem nosacījumiem nav iespējams realizēt iesaistās sociālais darbinieks, lai palīdzētu cilvēkiem noteikt, mazināt un risināt šīs problēmas un veidot labāku dzīvi nākotnē. Noklausies iedvesmas stāstu par to, kāpēc sociālais darbs ir nozīmīgs un varbūt tieši Tu sapratīsi, ka sociālais darbs ir tava nākotnes profesija. 5. stāvs, 501. telpa |
23.02. plkst. 11.20 | Kādas izmaiņas vērojamas darba tirgū un kuras ir pieprasītākās profesijas Latvijā? |
23.02. | Tiesas procesa izspēles paraugdemonstrējums |
23.02. plkst. 15.20 | Biznesa spēle "Dzērieni" Radi savu dzērienu zīmolu! Pārspēj citus un pārdod vairāk dzērienus, nekā tavi konkurenti. Kura komanda spēs ar reklāmas un cenu politikas palīdzību panākt lielākus panākumus? Noskaidro to imitācijas spēlē "Dzērieni", kas ir viena no imitācijas spēlēm, ko LU BVEF studenti spēlē studiju procesā. 5. stāvs, 501. telpa |
23.02. plkst. 16.00 | Kritiskā domāšana LU mācībspēka, doktoranta, vadošā dezinformācijas pētnieka Mārtiņa Priedola stāsts "Kādēļ cilvēki tic pseidozinatnēm un citām muļķībām?" 5. stāvs, 501. telpa |
23.02. plkst. 16.40 | Par ko mūsdienās var saņemt miljonu un Nobela prēmiju ekonomikā? |
24.02. plkst. 10.00 | Iepazīsti, kas ir antropoloģija, noklausoties lektores Māras Neikenas un antropoloģijas studentu vieslekciju! Vieslekcija ļaus skolēniem uzzināt vairāk par to, kas ir antropoloģija, ko tā pēta un ko nozīmē būt antropoloģijas pētniekam/pētniecei. 5. stāvs, 501. telpa |
24.02. plkst. 11.20 | Ergonomikas nozīme mūsdienu biznesā Praktiskās darbnīcas "Ergonomikas nozīme mūsdienu biznesā" laikā tiks risināti ergonomikas uzdevumi, piemēram, atrodi 10 atšķirības vai kļūdas, kas netiek ievērots darbinieka darba vietā. Praktiska iesaiste - ergonomikas mērinstrumentu izmantošana, lai noteiktu darba slodzi - iespēja salīdzināt mērījumu rezultātus un veikt analīzi, lai padomātu, ko var uzlabot savā mācību vai darba vietā. 5. stāvs, 501. telpa |
24.02. | Emocionālā inteliģence: Vai proti nolasīt citu cilvēku emocijas? Asoc. prof. Ilona Baumane-Vītoliņa jauniešiem piedāvās meistarklasi "Emocionālā inteliģence: Vai proti nolasīt citu cilvēku emocijas?". Emocionālā inteliģence mūsdienās ir tikpat svarīga kā zināšanas, īpaši jau biznesā. Tā ļauj izprast ne tikai sevi, bet arī citus cilvēkus. Lekcijā uzzināsi, kas ir emocionālā inteliģence un kā to trenēt, kā arī praktiskajā darbnīcā mācīsimies nolasīt citu cilvēku emocijas no sejas izteiksmes. 5. stāvs, 501. telpa |
24.02. plkst. 13.20 | Diskusija "Kāpēc mācīties psiholoģiju?" 5. stāvs, 501. telpa |
24.02. plkst. 15.20 | Politologu sarunas par politiku un politikas studijām Piedalies politologu sarunās par politiku un politikas studijām un uzzini vairāk par to politikas zinātnes studijām dažādos laikos. Sarunās piedalīsies asociētais profesors Toms Rostoks, vadošais pētnieks Dr. sc. pol. Didzis Kļaviņš un 2. kursa studenti – Miķelis Auškāps un Liene Eglīte. 5. stāvs, 501. telpa |
Ķīmija
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Ieskaties kristālos! Dažādu monokristālu skatīšanās zem mikroskopa, apskatot to formu, krāsu un izmērus. 6. stāvs |
23.02., 24.02. Ekskursijas uz Dabas māju notiks | Zinātnes iedvesmojošais ceļojums: Iepazīsti ķīmiju LU! |
23.02., 24.02. | Ar ķīmiju sirdī |
23.02., 24.02. | Atklāj ķīmiķi sevī! Dalībnieki aizpilda anketu (papīra vai interaktīvu), kas nosaka katram atbilstošo ķīmijas novirzienu, atkarībā no piemītošajām rakstura īpašībām un rīcību dažādās situācijās. 6. stāvs |
23.02., 24.02. | Vai skābs ir, tiešām, skābs? Iespēja sarindot dažādus ikdienā lietotus šķidrumus (dzērieni, tīrīšanas līdzekļi u. c.) to pH pieaugšanas secībā, pēc tam pārliecināties par savu zināšanu pareizību. 6. stāvs |
Bioloģija
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Fizisko spēju izpēte un līdzsvara meistarība |
23.02., 24.02. | Pārbaudi savu garšu! Nosaki, ko vari un ko nevari sajust ar savām garšas kārpiņām! Ar stripu testu palīdzību būs iespēja noteikt rūgtās garšas sajūtas iedzimtās īpatnības un saprast, kāpēc dažādiem cilvēkiem garšo dažādas lietas. 6. stāvs |
23.02., 24.02. | Uzņem foto! Fotostūrītis. Nofotografējies biologu fotostūrītī un dalies ar uzņemtajām bildēm no pasākuma savos sociālajos tīklos, izmantojot tēmturi: #BioFak #LUniverss. 6. stāvs |
23.02., 24.02. | Biologa evolūcija |
23.02., 24.02. | Augi – pagātnes notikumu glabātāji Iespēja uzzināt, kas ir gadskārtas, kāpēc tās veidojas un to, ka tās ir atrodamas ne tikai koku stumbrā. Varēs apskatīt dažādus gadskārtas veidojošo organismu paraugus. 6. stāvs |
23.02., 24.02. Ekskursija uz Dabas māju | Iejūties biotehnologa ādā! Vai augu šūna spēj pastāvēt tikai tad, ja tā ir daļa no auga? Noteikti nē, biotehnologi prot augu šūnām likt augt ārpus auga, laboratorijas trauciņos ar barotni – atnāc un pats pamēģini pārstādīt šādas augu šūnas. LU biotehnoloģijas laboratorijā varēsi redzēt, kā fluorescē augu šūnas, kad tajās ievieto medūzas proteīnu, kā arī izpētīt, kā strādā bioreaktors. 6. stāvs |
Datorika
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Virtualitāte Izbaudi virtuālo realitāti, uzvelkot VR brilles. 7. stāvs, 736. auditorija |
23.02., 24.02. | Uzlauz mājaslapu! |
23.02., 24.02. | Arduino stacija Veidojot Arduino mikrokontrolieru shēmas, iedziļinies kodēšanas sasaistē ar aparatūru, eksperimentējot ar lampiņām, pogām un sensoriem. 7. stāvs, gaitenis |
23.02. plkst. 11.00–13.00 | Iepazīsti robotsuni Marvinu! 7. stāvs, gaitenis |
23.02., 24.02. | Ātrrakstīšana Piedalies mūsu ātrrakstīšanas sacensībās un pārbaudi savu klaviatūras prasmi! Tas būs aizraujošs uzdevums – izmēģināt, cik ātri vari ievadīt tekstu. Jautrība ar balvām un smiekliem garantēta! Nepalaid garām iespēju uzlabot savas rakstīšanas prasmes un piedzīvot jaunus izaicinājumus! 7. stāvs, 736. auditorija |
24.02. plkst. 14.00 | Ieelpo karjeras Iespējas IT džungļos Lekcija par karjeras iespējam IT nozarē (no Accenture Baltics) 7. stāvs, auditorija |
Fizika, matemātika, optometrija
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | Virtuālā realitāte Atklāj savu redzi no jauna ar optometrijas un redzes zinātnes nodaļas mācībspēkiem un studentiem. |
23.02., 24.02. plkst. 9.00–18.00 | Jauno fiziķu skolas eksperimenti Satiec jaunos fizikas entuziastus, piedzīvo fiziku ar eksperimentu palīdzību. |
23.02., 24.02. plkst. 9.00–18.00 | Kāda būs mana nākotnes profesija? Mākslīgā intelekta potenciāls: uzmodelē savu nākotnes profesiju! |
23.02., 24.02. plkst. 9.00–18.00 | Matemātiskais prāta mežģis Izspēlē matemātiskās spēles no profesora A. Cibuļa un lektores E. Buliņas spēļu kolekcijas. |
23.02., 24.02. | Zilais paklājs Kas ir fizmats un ko tāds ēd? Nāc uz "Zilo paklāju" un nepalaid garām iespēju uzzināt un arī pajautāt dažādiem fizmatiem par viņu studiju gaitām! Satiec Studentu pašpārvaldes, Jauno fiziķu skolas un Mazās matemātikas universitātes pārstāvjus, iepazīsti studentus-personības! |
23.02., 24.02. plkst. 11.00–12.00 | Vai es redzu pasauli tādu, kā tā ir? Vai pasaule patiešām ir tāda, kādu to redzam savām acīm? Kopā ar redzes zinātnes nodaļas mācībspēkiem un studentiem uzzini vairāk par savu redzes uztveri. |
23.02., 24.02. plkst. 12.00–13.00 | "Salauz smadzeni" ar Pauļa Paulina eksperimentiem fizikā Bumbiņa, kas ripo uz sānu? Priekšmeti, kas izskatās vienādi, bet krīt dažādi? Eksperimentu cikls, kas pierāda, ka fizika var "salauzt smadzeni" visnotaļ pozitīvā aspektā. |
23.02., 24.02. plkst. 13.00–14.00 | Mīti statistikā un datu zinātnē: patiesība vai meli? |
23.02., 24.02. plkst. 15.00–16.00 | Zilais paklājs Kas ir fizmats un ko tāds ēd? Nāc uz "Zilo paklāju" un nepalaid garām iespēju uzzināt un arī pajautāt dažādiem fizmatiem par viņu studiju gaitām! Satiec Studentu pašpārvaldes, Jauno fiziķu skolas un Mazās matemātikas universitātes pārstāvjus, iepazīsti studentus-personības! |
23.02., 24.02. plkst. 16.00–16.30 | Kahoot! Izaicini sevi un noskaidro, cik daudz patiesībā zini par matemātiku, fiziku un optometriju interaktīvā viktorīnā! |
Ģeogrāfija, ģeoloģija, vides zinātne
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23.02., 24.02. | #ĢeogrāfuMafija Erudītais ģeogrāfs. Pārbaudi savas zināšanas un garšas kārpiņas par un ar ĢZZF saistītās tēmās! Iepazīsti studenta dzīvi ĢZZF. Nāc atpūsties pie Ģeorallija nometnes ugunskura un iepazīties ar ĢZZF studentiem! 7. stāvs, vestibils |
23.02., 24.02. | Ģeogrāfija=LU |
23.02., 24.02. | Ģeoinformātika=LU Ģeo+Māksla+Zinātne+Tehnoloģijas! Apskati ģeotehnoloģijas: stereoskopi, droni, ģeodēziskie rīki. Uzzini vairāk: telpisko datu nozīmība, ieguve un apstrāde; Uzzini, ko mācās jaunie ģeoinformātiķi un kur ir un būs ģeoinformātiķu darba vietas! 7. stāvs, 725. telpa |
23.02., 24.02. | Ģeoloģija=LU |
23.02. plkst. 10.00–15.00 | Ģeoloģija=LU "Laimīgās stundas" ar Baldones meteorītu un Latvijas minerālu kristāliem. Iespēja apskatīt Baldones meteorīta fragmentu un sarunā uzzināt no tā Zemes saimnieka Dmitrija par meteorītu izcelsmi, sastāvu, kolekcionēšanu, kā arī par Latvijas iežiem un minerālu kristāliem. Pajautā – vai Latvijas zemē ir sastopami dimanti un zelts? 7. stāvs, vestibils |
23.02., 24.02. | VidesZinātne=LU Kahoot! spēle. Mazā vides un augsnes laboratorija. 7. stāvs, vestibils |
23.02., 24.02. plkst. 10.00–16.00 | VidesZinātne=LU Ilgtspējīgs un efektīvs resursu pielietojums un to atkārtota izmantošana. Uzzini, cik daudzveidīgas var būt vides zinātnieku pētījuma tēmas un kāpēc ir vērts piedalīties projektos! 7. stāvs, vestibils |
23.02., 24.02. | Kultūrvide=LU Mākslas darbi uz molbertiem. Apskati kultūrvides mantojuma studiju laikā tapušo mākslas darbu izstādi! 7. stāvs, vestibils |
Ģeodēzijas un ģeoinformātikas institūts
Laiks | Aktivitātes nosaukums un apraksts |
23. 02., 24.02. (ik pēc 30–40 minūtēm) | Kosmisko objektu optiskā novērošana LU Ģeodēzijas un ģeoinformātikas institūts (GGI) interesentiem demonstrēs kosmisko objektu optiskās novērošanas sistēmu darbībā kopā ar vadības programnodrošinājumu. Nelielām interesentu grupām (līdz 5–7 cilvēkiem), ik pēc 30-40 minūtēm būs iespēja apskatīt novērošanas sistēmu, kas atrodas datorvadāmā paviljonā uz LU Zinātņu mājas jumta, papildus būs iespējams apmeklēt arī teleskopa vadības telpu (726. telpa) un uzdot jautājumus par redzēto institūta vadošajai pētniecei Dr. sc. ing. Diānai Haritonovai. 7. stāvs / ekskursija uz LU Zinātņu mājas jumtu |
23. 02., 24.02. ceturksni pirms apaļām stundām (plkst. 10.45, 11.45…) | Ko var uzzināt par Zemi, skatoties zvaigznēs? Interesentus (grupās pa 10–15 cilvēkiem) iepazīstināsim ar LU Ģeodēzijas un ģeoinformātikas institūtā radītu unikālu instrumentu – digitālo zenītkameru VESTA (VErtical by STArs). Apmeklētājus sagaidīs LU GGI vadošā pētniece Dr. sc. ing. Inese Vārna. 7. stāvs, 717. telpa |
23. 02., 24.02. | Uzzini, kā kļūt par zinātnieku un iesaistīties pētnieciskajā darbībā! LU GGI direktors vadošais pētnieks Dr. sc. ing. Ingus Mitrofanovs interesentus iepazīstinās ar institūta pētniecības virzieniem un potenciālajām iespējām iesaistīties zinātniski pētnieciskajā darbībā, kas saistās gan ar Zemes tālizpēti, gan ar satelītnavigācijas mērījumu pētījumiem, gan citiem radniecīgiem virzieniem. 7. stāvs, 717. telpa |
23.02.
Palutināsim skolotājus!
Festivāla pirmajā dienā īpaša zona būs skolotājiem – Zinātņu mājas 8. stāvā, kur paveras brīnišķīgs skats uz Rīgu, tikai skolotājiem būs iespēja baudīt kafiju un uzkodas, kā arī satikt LU izglītības un psiholoģijas ekspertus un pārrunāt sev svarīgus jautājumus. Skolotāju laundžā būs iespēja padiskutēt par skolotāja darbu – kā iegūt labsajūtu un neizdegt, kā tehnoloģijas izmantot savā labā un izmantot kā palīgu mācību stundās, kāpēc svarīgi pievērsties ētikai un palīdzēt skolēniem tapt par labākiem cilvēkiem, un kā skolotājam būt pārmaiņu nesējam.
Durvis vērsim plkst. 9.00, bet diskusijas sāksies plkst. 10.00
Laiks | Eksperts un tēma |
10.00–11.00 | Liena Hačatrjana Šajā sarunā tiks aktualizēts jautājums: kā attīstīt skolēnu domāšanas un spriešanas prasmes? Zināms, ka dažādās mācību jomās atšķiras spriešanas aspekti, ko skolēnam ir svarīgāk attīstīt, piemēram, prasmi izdarīt eksperimentā pamatotu secinājumu vai prasmi izvērtēt kādas informācijas ticamību. Tomēr, raugoties no psiholoģijas puses, skolēna kognitīvie procesi nemainās, vienkārši pārejot no viena mācību kabineta uz citu. Tādēļ sarunas laikā mēģināsim saistīt izglītības un psiholoģijas atziņas, lai izprastu, kā skolēns spriež un kā to ieraudzīt ikdienas mācību procesā. |
11.00–12.00 | Linda Daniela Šajā sarunā diskutēsim par izglītības tehnoloģiju lomu mūsdienu izglītībā un centīsimies rast atbildi uz jautājumu - vai tehnoloģijas nodrošina mācīšanos vai tomēr skolotājs joprojām ir vajadzīgs? |
12.00–15.00 | Kafijas pauze Baudām Skolu balvu un koncertu Zinātņu mājas 2. stāvā |
15.00–16.00 | Ineta Helmane Matemātikas trauksme ir vērā ņemama problēma skolās, augstskolās un darba vidē. Pastāv uzskats, ka tāda mācību joma kā matemātika var izraisīt spēcīgākas negatīvas emocionālās reakcijas, īpaši trauksmi, biežāk nekā citi mācību priekšmeti. Lielākajā daļā pētījumu uzsvērts, ka matemātikas trauksmi raksturo spriedzes, bažas, baiļu un satraukuma sajūta saistībā ar matemātikas uzdevumu veikšanu. Matemātisko trauksmi var uzskatīt gan par iemeslu, gan par rezultātu zemiem matemātikas sasniegumiem. |
16.00–17.00 | Sanita Baranova Mazliet vairāk nekā gadu arī skolēniem ir plaši pieejami mākslīgā intelekta rīki. Lai tos izmantotu mērķtiecīgi un atbildīgi, nozīmīgas ir pašvadītas mācīšanās prasmes, tāpēc diskutēsim, kā tās veicināt, lai mākslīgais intelekts atbalstītu mācīšanos, nevis to apdraudētu. |
17.00–18.00 | Andrejs Mūrnieks un Anna Sidorova Diskusijas laikā tiks aplūkoti būtiskie aspekti tikumiskās audzināšanas procesā skolā un tās nozīmi mūsdienu sabiedrībā. Galvenais mērķis ir dalīties ar idejām, pieredzi un labākajām praksēm, lai veidotu atbalstošu un iedvesmojošu mācību vidi visiem skolēniem. |